El
creador (per distingir del creatiu) , un dissenyador, un artista es determina
com que produeix una cosa, una obra
d'art en general , però aquest artista pot ser incapaç de veure les coses d'una manera
flexible i oberta . Encara l'inventor o el
científic pot quedar-se estancat amb els seus paradigmes , les seves
percepcions prèvies . Només és quan hi ha "provocació " que es veu
les coses de manera diferent . Pel creatiu ( per distingir del creador ) no
només genera enfocaments alternatius , però també canviar els seus hàbits ,
actituds per traslladar-se a un altre entorn .
Dos exemples : utilitzar un gos
per generar electricitat . L'enfocament pràctic és col·locar al gos en una
cinta de córrer i fer que s'executi posant un gat a l'altre costat. És a
dir una màquina que faci avançar , però
podem inventar una màquina que "perjudici l’aturar ", com un pes que
és fa més pesat a mesura que el gos desaccelera. .
Una
altra forma de creativitat és l’ humor ; L’ humor que usa del segon sentit d’una
paraula ; El doctor “ Para adelgazar,
dos manzanas cada dia” El pacient "verdes o rojas ?” el doctor " no se
preocupe de los semaforos" . Analogies , com " tots anem com
pollastres sense coll, tots corrent " .
La
creativitat es pot aprendre ?
Sí,
la creativitat s’engega, fent connexions , comparacions i seleccions . La
creativitat té rituals , i usa memòries per penjar i connectar coses dispars . T’obliga
a esgarrapar la superfície de les coses
, anant a les palpentes – Comencem per
pintar (acte) una pintura (final ).
Sí,
la creativitat s’alimenta amb l'observació , l’ imaginació , els somnis , els accidents i
incidents de la vida . La creativitat sempre arrenca de la realitat i tornar a
la realitat.
Sí,
la creativitat es cultiva amb les lliçons dels fracassos, mantenint la bufada
per que les restriccions sòn espurnes per provocar creativitat. La creativitat
ve d'un fort desig de seguir endavant .
Exercicis
per estimular la creativitat ; - Passar el dia sense un mirall o sense rellotge
o endevinar el pròxim futur, qui sona ? , qui agafarà la fulla d’enciam ? Quin altra us es por fer d'aquella olla ? Un
altre tipus d'exercici es fer metàfores . Una gran eina per als educadors
perquè transforma el complicat en familiar . Una altra forma d'exercici és fer
front a una mala idea , mala sort , un mètode que no funciona. Prendre un descans i plantejar-ho amb una
perspectiva “impossible” , “ridícul” o “ilógic” .
Faré
la setmana que ve una publicació de l’eina del Sr. Edward de Bono.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada