Crack O Cancre

Crack O Cancre
Click al logo per entrar a la pagina Facebook

dimecres, 25 de setembre del 2013

“Quina planeta deixem als nostres fills" o "Què fills deixem a la planeta” ?



Perquè no ens fem la pregunta :"Què fills deixem a la planeta" en lloc de "Quina planeta deixem als nostres fills". 


En una retransmissió de radio de France-Inter sobre Economia Positiva , els convidats van destacar el fet que els nostres fills són els futurs actors però no ens preocupem prou de les seues saluts mentals . La neurociència ha donat lloc a descobriments sobre el cervell i l’impacta dels pensaments sobre el cos, però fins i tot, si “els humans estem fets de la mateixa química , les mateixes reaccions psicològiques, la diferència (i el potencial ) està realment en els circuits desenvolupats pel llenguatge , la invenció, la lògica i la nostra capacitat de comunicar-se amb nosaltres mateixos i el món” . ( Michael Gazzaniga –Le Libre Arbitre). “90% dels pensaments de l'home del nostra sigla porten sobre la interacció , és a dir , capa la forma d'entendre l'altre (o el que està més enllà de mi ) i descobrir les eines per aquesta comunicació” . Cada vegada mes se sent tècniques de descodificació de les interaccions a través de " mètodes" , com ara el llenguatge de gestos , teràpia a través del so ( Tomatis ) , la teràpia amb moviment ocular ( EMDR ) i tot el que la neurociència ens pot ensenyar . És a dir , la relació hormones- cervell - comportament en general (endorfines , adrenalina , neurotransmissors i neuro - moduladors ).

Els nostres fills en diuen “ Per què aprendre àlgebra? “ Anar a l'escola? ; Per què triga tant de temps des del punt de vista d'un adolescent . Llavors jo faig la comparació d’anar al gimnàs. Si tens un cos elàstic, pots jugar millors al rugbi, o transportar les caixes de mudança , o preparar-te per la carrera d'ultra - trial - Vallnord . Llavors aprendre la capacitat d'anàlisi , a presentar exàmens, a prendre decisions mentre interactues amb altres persones és el treball muscular del raonament, de l’ imaginació. Dona confiança per escollir sense remordiments, respectar les opinions d' altres ,  defendre't contra els xarlatans or l’ interlocutor tirànic o l'expert que te menysprea , i també per ensenyar als amics eines per fer un pas enrere , i no sempre estar en extinció d'incendis o el nas en el manillar , però considerar el futur més enllà del curt termini .

En un món complex , "senzillesa " és un valor clau . La senzillesa no és natural , s’ha de fer el camí per arribar-hi . Cal buscar i practicar . Per més de 40 anys , el pensador Edward de Bono, patrocinador de la formació CORT (Cognitive Research Trust ) en tot el món, va presentant la seva “caixa d’eines” com "ulleres òptiques". Si tens problemes de visió, no pots veure el món amb claredat però amb ulleres de graduació adequada a la situació, es pot veure alternatives, impactes, altres perspectives, procediments, objectius, obstacles etc. . Llavors amb patrons com PMI ( plus, menys, interessant) o CAF (cobrir tots als factors), les decisions poden ser molt mes amplies, més apropiades i eficaces per un comportament optimo. L'experiència ha demostrat que els estudiants es senten més complets amb si mateix, com el fuster que té experiència de quina eina ha d'usar per arribar al producte final.

En les setmanes vinents , publicaré alguns exemples que tothom pot posar en pràctica immediatament.