Crack O Cancre

Crack O Cancre
Click al logo per entrar a la pagina Facebook

diumenge, 22 de setembre del 2013

Actitud " pro-activa " i la importància de sentir-se responsable del seu estat d'ànim.


“Pro” significa “ en favor o actiu” i Re “ enrere o idea passiva”. La persona pro-activa es fera l'observador del seu propi paper en els esdeveniments en lloc de buscar les causes i excuses en les circumstàncies o persones alienes.

Ser observador de com els estímuls externs impacten la meva vida  i com el que tinc al meu cap pot afectar el moment de ara?  Per exemple , estàs en el baix del teu divorci o del teu acomiadament . Doncs imagina't fent coses després de la crisi , després de la incòmoda situació, llavors t’ajuda a no veure't tan enganxat a l'esdeveniment. Quan observem aquestes percepcions i pensaments que interactuen en el nostre entorn , fins i tot amb les pitjors possibles limitacions , encara tenim la llibertat de triar la nostra resposta als estímuls . Aquí és on hi ha la llibertat humana , la nostra consciència de nosaltres mateixos , la nostra independència , la nostra imaginació . Amb un cert estímul , podem crear la nostra resposta , i adherir a ella.

L'origen de la paraula s'atribueix al Dr. Viktor Frankl , neuropsiquiatre austríac que va passar per Auschwitz . Frankl remarca la importància del coratge , de la voluntat i de la responsabilitat individual per reconèixer la seva llibertat de pensar i actuar independentment de les proves de la vida . Aquesta energia interna d'exercir la seva opció de pensar i actuar és una inspiració per al medi ambient, segons Frankl , per recuperar la seva dignitat , aixecar el cap i crear una peça de llibertat i la independència malgrat el que altres veuen .

Així pro-activitat és ser conscients que som en majoria responsables de les nostres vides . No som responsables de tot el que ens passa , però sí de la interpretació del que veiem . No som responsables de totes les tensions que s'exerceixen sobre nosaltres , però responsable de la forma en què responem .

La consciència de ser reactiu o pro-actiu permès treballar a millorar-se . La persona reactiva creu que és culpa dels altres , de la mala sort, de l'atzar , de l’ humor o l'emoció del moment . El medi ambient és dolent , llavors la persona és posa defensiu i actua d'acord amb el comportament del seu entorn . Es deixa guiar des de l'exterior . Mentre que individu pro-actiu pot actuar d'acord amb els valors que ha triat , ha pre-seleccionat i que es van convertir en els seus propis valors interns . No obstant això jo diria que si intentem ser pro actiu , aprenem una forma , un camí que es convertirà cada vegada més en del nostre procés de defecte .

M’agradaria parlar de Nick Vujicic - Aquest australià sense braços , cames o peus , crec que té una forma de monyó, Llavors s'ha enfrontat a la desesperació i el dubte des del moment va a estar conscient de la seva diferencia, però ell es va aixeca cada vegada, amb constància, posant-se retos i ara es una persona aclamada pel seu entusiasme i desig d'inspirar als altres


Tots tenim la força per anar més enllà de les coses que ens fan nosa . Des del moment en què creiem que podem succeir, petit pas per petit pas , podem superar totes les adversitats - que pot ser una relació tòxica amb un ésser estimat , un deute que ens persegueix , els resultats de l'anàlisi l'atenció mèdica, o fins i tot la pèrdua d'un ésser estimat o una addició a combatre que ens atreu cada dia al nostre respecte capa baix. Des del moment en què ens adonem de les coses que ens fan nosa, que semblen impossibles de superar i que ens estem explicant aquest vici , aquesta desgràcia , llavors tenim l'eina per superar aquesta condició. Un treball conscient , un treball sistemàtic d'eliminar els plantejaments pessimista - i començar a veure les coses amb objectivitat , com un OPTIMALISTA - és a dir , que tot és un aprenentatge , un joc que fa part de les lliçons de la vida i que ens prova que sempre podem créixer .

En la filosofia , els obstacles poden ser obligacions o inconvenients . L'obligació és el deure . Per exemple , " He de preparar el sopar per la meva família”. És un vincle moral  o social pel qual estem obligats a fer o donar alguna cosa. Però és possible no complir. Mentre que l’inconvenient és una restricció . " No tinc arròs per preparar el sopar , no puc complir la llei” . Una restricció és una violència física o moral exercida en contra de la seva voluntat i és un obstacle a la voluntat . "No arròs , així que no hi ha paella per sopar . "

Bàsicament , res ens obliga a veure les coses de manera optimalista . Perquè el món pot estar d' acord amb nosaltres en què la nostra situació no és molt encoratjador , tenim tots els motius per estar deprimit (exemple de Nick) , ansiós , refugiar-se en l'alcohol o la ira . Ser optimalista realment es una decisió, ( i una camí). “ Vull alguna cosa diferent per a la meva vida , i si la realitat mostra els frens , els ulls dels altres , la meva desesperació - Sóc aquí amb la meva capacitat d'actuar .

M'agradaria fer una digressió sobre els obstacles que estan en el cercle de preocupació i els de la influència . Perquè defineixen el camp d'acció.

Sovint no tenim cap recurs per actuar sobre les nostres preocupacions com la crisi, la desocupació, la pèrdua de la feina o el nostre company que és rígid, dominant, o el nostre soci humiliant o manipulador . Aquestes són preocupacions que no estan en el cercle d'influència , ja que el cercle d'influència afecta les coses a on podem fer alguna cosa.
El miracle de la pro activitat és solo gastar l'energia mental i física en el cercle d'influència . I , sorprenentment , aquest s'expandirà . Mentre tant les altres coses externes no tindrà la mateixa atenció , no li donarem el mateix pes.

No sé si maig has sentit la tècnica de Sedona . " El que no puc controlar , puc desfer-me d' ell –Podria?, voldria? quan? Una tècnica molt eficaç per " alliberar-se "del que no tenim control , com la pluja el dia del pícnic , l'accident a la carretera bloquejant el trànsit, o les frases crítics dels pessimistes . El Mètode Sedona és, sense dubte , un apropament per explorar . 

I després hi ha un altre enfocament que també ajuda a superar als obstacles i limitacions , i és mirar els detalls, l'estructura del problema. Quan es vol resoldre un problema , és més fàcil canviar l'estructura de la causa del problema en lloc de resoldre el problema per si mateix . Un exemple seria la fam a Etiòpia -A través de donacions d'arròs es resol el problema específic , però la fam en aquest país és recurrent , ja que no es canvia l'estructura causant la fam . O un exemple més accessible : "No m'agrada la meva feina , el meu cap està cruixent , estic cansat , desgastat de resistir les seves incisions. Dormo malament per això. És el problema el meu treball? , o el meu supervisor? La meva falta de son? ,la meva agilitat per manejar a la gent com el meu director? És un problema recurrent en la meva vida ? En abordar l'estructura , és a dir , fer una avaluació de les meves habilitats professionals i interpersonals , jo accepto el que és ( i no em quedo queixant ) i creo una estratègia que s'adapta a mi, al meu entorn , i trio per fer un treball en profunditat . Una altra estructura podria estar en el mateix cas , la rutina de treball o massa interrupcions en el meu treball , el que genera estrès i l'augment de la irritabilitat a l'estupidesa del meu superior . Treballar sobre l'estructura del problema és també eliminar els beneficis secundaris , que són els plaers i beneficis que sorprenentment gaudim a vegades en el problema .

El nirvana es dir : "En les condicions actuals i amb el que sé , o el que jo percebo , aquesta és la meva millor opció . "

La sensació d'estar atrapat , lligat , tancat d'aconseguir la felicitat , tot la tenim . Però esforçar-se a acostar el problema com un joc o aprenentatge de la vida és la millor opció . Prendre distancia amb la sensació y l'emoció i ens convertim en observadors acurats de nosaltres mateixos .

Així que tornant a PRO-ACTIVITAT, i la sensació de sentir-se responsables de a on som , amb les nostres limitacions i obligacions, m’agradaria prendre l'exemple que tots hem viscut : el cas de la crítica no constructiva de les persones reactives. Aquestes paraules insidioses, no especialment visible en segon grau i que parlen al nostre ànim tan aviat com sorgeix el primer dubte . Doncs bé , el consell és deixar d'escoltar el soroll del món i escoltar el silenci de la seva voluntat . Tingueu en compte aquestes consideracions: Vénen de mi o dels altres? . Què feria el “mi-perfecte” en aquesta situació? Si un problema ens irrita;  és controlable o incontrolable? , és part de les meves preocupacions? Si no puc evitar-ho – no cal gastar l'energia del meu cervell , del meu cor, dels meus muscles . Si , en contra puc estar influint amb la meva actitud , les meves paraules , les meves accions , llavors aquest esdeveniment esta en el cercle de les meves influències .

En aquest sentit , recomano revisar la pel·lícula Zorba el grec i notar les restriccions que recauen sobre ell , i no obstant d’això , ell balla com en la cançó de Stromae .


Us desitjo a tots i totes un bon dia .

El posdast en francés es pot trovar a aquesta adreça - 13 minuts

https://sites.google.com/site/crackocancrepodcast/system/app/pages/search?scope=search-site&q=proactive